Vitaminas D: kodėl jis toks nepaprastai svarbus?

Vitamino 400 TV širdies sveikata

Vitamino D kiekį kraujyje nutariau pasitikrinti visai atsitiktinai. Tada dariau žurnalistinį tyrimą apie magnį, ir kolegė netikėtai prasitarė, kad taip pat neseniai atliko profilaktinius kraujo tyrimus, tik ją labiau domino vitaminas D.

Sužinojusi, kad bendradarbei nustatytas kritinis šio vitamino deficitas, iš smalsumo nutariau pasitikrinti ir aš. Nepadėjo net Ispanija Jokių išskirtinių simptomų nejaučiau.

  • Kas nutinka, kai organizmui trūksta vitamino D?
  • Healthilife TV vitaminas D3 tabletės N | BENU vais
  • Vakarų ekspresas
  • Jiems vitaminas D yra ypač svarbus.
  • VITAMINAS D3 TV VIVAVIT, 10 ml - Camelia
  • Vitaminas D: kodėl jis toks nepaprastai svarbus? | ingridasimonyte.lt
  • Vitaminas E - naudoti ar nenaudoti? - DELFI
  • Daugėja duomenų apie vitamino D ir širdies sveikatos ryšį Peržiūrų skaičius: Žmonėms su vitamino D nepakankamumu gali grėsti didesnė rizika susirgti širdies ir kraujagyslių ligomis, teigia dabar atliekamus tyrimus apžvelgę mokslininkai.

Na, taip, nagai augo lėtai ir buvo gana trapūs, retkarčiais kamavo nuovargis, apatija, bet to priežastimi labiau buvau linkusi laikyti persidirbimą ir netinkamą nagų laką. Tyriausi pačiu palankiausiu laiku — rudenį, ką tik grįžusi iš atostogų saulėtoje Ispanijoje, tad iš laboratorijos gautu atsakymu negalėjau patikėti. Pirmiausia išsiaiškinau, ką reiškia šie skirtingi dydžiai. Moksliniuose straipsniuose rašomi abu vienetai, tad, vien žiūrint į skaičiuką, galima apsirikti.

Prireikus vieną dydį nesunku paversti kitu — tereikia padalyti arba padauginti iš 2,5. Šiame straipsnyje laikysimės Europos standartų. Taigi — grįžtame prie tyrimų. Laboratorinės medicinos gydytojos Eglės Marciuškienės mano rezultatai nenustebino. Pasak jos, m.

Daugėja duomenų apie vitamino D ir širdies sveikatos ryšį

Ir tai dar yra visai neblogas rezultatas, palyginti su m. Man buvo skirta gana didelė kasdienė terapinė vitamino D dozė — tarptautinių vienetų TV. Po dviejų mėnesių nutariau tyrimą pakartoti. Tai reiškia, kad mano organizmas vitaminą D pasisavina gana neblogai.

medicinos svetainėse apie hipertenziją su k

Marciuškienė pataria man tęsti tą patį kursą dar bent du mėnesius, kol koncentracija taps optimali, o tada galbūt galėsiu pereiti prie palaikomosios kasdienės dozės — — TV.

Deja, gydytoja purto galvą. Pasiekti normą liekniems žmonėms lengviau, bet išlaikyti sudėtingiau, mat jų organizme daugiausia vitamino D yra kepenyse.

Tai trukdo sukaupti didesnių ilgalaikių atsargų, nes šios saugomos riebaluose, — sako ji. Saulės mūsų kraštuose gal ir mažoka. Štai per vieną žiemos mėnesį, sinoptikų duomenimis, Lietuvoje švietė vidutiniškai 28 valandas.

Tiesa, net jei būtų švietusi ir ilgiau, vitamino D nebūtų prigaminusi.

Antakalnio poliklinika

Pasirodo, jo sintezė vyksta tik tuo metu, kai saulės spinduliai krenta statesniu nei 50 laipsnių kampu. Lietuvoje saulė tokiu kampu šviečia tik nuo gegužės iki rugpjūčio pradžios ir tik per patį vidudienį. Paprasčiausias būdas sužinoti, ar gaminasi vitaminas D, — matuoti šešėlį.

Jei šis ilgesnis nei jį sukeliantis objektas, vitaminas nesigamina. Deja, kaip tik vidurdienį šviečiančią saulę dermatologai vadina pikčiausia ir primygtinai pataria nuo jos slėptis.

arginino papildas širdies sveikatai

Tiesa, per šį piką užtenka atidengti vos penktadalį kūno ir pabūti saulėje vos 15 minučių, kad pasigamintų vitamino D dienos norma. Vargu ar per tokį trumpą laiką UV spinduliai pajėgūs sukelti odoje pavojingų pokyčių, tad jei jums nėra padidėjusios rizikos susirgti odos vėžiu, galite leisti sau eiti į lauką be apsauginio kremo, nors dermatologai ir siūlo juo išsitepti dar namuose. Itin liekniems žmonėms lengviau pasiekti vitamino D normą, bet išlaikyti sudėtingiau, mat jis kaupiasi riebaluose.

Nuoroda nukopijuota aA Jeigu jūs naudojate kraują skystinančius vaistus, negerkite vitamino E be daktaro leidimo, nes jis gali padidinti šio preparato veikimą ir iššaukti kraujavimą. Tas pats pasakytina ir apie priemones nuo padidinto kraujospūdžio ir aspiriną. Jeigu jūs ruošiatės operacijai, nustokite vartoti vitaminą E prieš keturias savaites iki jos. Visais kitais atvejais didelės vitamino E dozės yra praktiškai nepavojingos. Jeigu yra per didelis vitaminų A ir D kiekis jūsų kepenyse ir gali siekti kritinį sveikatai lygį, tai per didelis vitamino E kiekis yra visiškai nepavojingas.

Kiek labiau pasisekė arčiau pusiaujo gyvenantiems žmonėms, mat ten saulė reikiamu kampu šviečia beveik visus metus.

Tiesa, kuo tamsesnė oda, tuo lėčiau vyksta vitamino D sintezė, mat odoje esantis pigmentas melaninas saugo ne tik nuo UV spindulių daromos žalos, bet, deja, — ir nuo naudos. Tas pats principas galioja ir itin įdegusiems šviesiaodžiams. Jei reikalai su saule tokie keblūs, galbūt reikiamą vitamino D kiekį galėtume gauti su maistu? Daugiausia jo yra riebiose žuvyse, kepenyse, kiaušiniuose, yra ir mėsoje, piene, — sako E. Tokią pat dozę galime gauti ir išgėrę vos šaukštą menkių kepenų aliejaus.

Vitaminas E - naudoti ar nenaudoti?

Kiek sunkiau papildyti vitamino D atsargas vegetarams ir veganams. Vitamino D yra dviejų formų — D3 ir D2. Pastarasis yra augalinės kilmės, o D3 gaunamas iš saulės bei gyvūninių produktų ir sudaro net 90 proc. Tai gana svarus argumentas diskutuojant, kodėl šiauriau gyvenantiems žmonėms vegetarinė mityba nėra tokia tinkama kaip šiltųjų kraštų gyventojams. Lietuvoje gyvenantys ir vien augaliniu maistu mintantiems vegetarams sunkoka gauti vitamino D net ir vartojant papildus, mat vaistinėse papildų su D2 nėra.

valgome ir gydome hipertenziją

Jų galima nebent parsisiųsti. Teoriškai su maistu lyg ir galime gauti reikiamą vitamino D dozę, bet praktiškai sunku įsivaizduoti, kad kas nors įstengtų kasdien suvalgyti po didoką porciją lašišų ir po savaitės jo nepradėtų pykinti vien nuo jos kvapo.

Dantims Vitaminas D3 yra naudojamas kaip papildomas vitamino D šaltinis.

Lietuvoje atliktas tyrimas parodė, kad mūsų šalies gyventojai su maistu gauna maždaug 4 kartus mažiau vitamino D, nei yra rekomenduojama paros norma. O gal šios vadinamosios normos tik dirbtinai sukurtos farmacininkų? Juk mūsų protėviai kažkaip gyveno be papildų, be Ispanijos ir Egipto saulės?

Taigi evoliuciškai mūsų organizmas turėtų būti prisitaikęs gyventi gaudamas mažiau vitamino D. To priežastys yra kelios. Pirmiausia jie visą dieną praleisdavo lauke, jų kūnai dažniausiai būdavo menkai pridengti. Be to, valgė daug mėsos, žuvų, kiaušinių, pieno, ir šie produktai buvo kur kas kokybiškesni nei dabartiniai, nes buvo gaunami iš lauke gyvenančių gyvūnų.

hipertenzijos gydymas JAV

Dabar žmonės net ir saulėtomis dienomis daugiausia laiko praleidžia patalpose, nuolat tepasi apsauginiais kremais ir valgo produktus iš tvartuose laikomų gyvūnų, tad tiesiog neturi galimybių natūraliai gauti reikiamos vitamino D dozės.

Be to, ilgėjant gyvenimo trukmei, aiškiau juntame pasekmes, — pirmykščiai žmonės numirdavo dar nepradėjus retėti kaulams. Jau šiemet vitaminas D galės švęsti savo šimtmetį. Šį itin svarbų mūsų organizmui elementą m. Vis vitamino 400 TV širdies sveikata išsamiau nagrinėti vitamino D poveikį sveikatai pradėta tik praėjusio šimtmečio viduryje. Geriausiai ištirtas ir mažiausiai abejonių kelia šio vitamino poveikis kaulų sistemai, nes be jo organizmas nepajėgus pasisavinti kalcio.

Jei trūksta šio vitamino, kūdikių kaulai minkštėja ir deformuojasi, o vyresnio amžiaus žmonių — retėja ir lūžta. Todėl, siekiant sumažinti osteoporozės riziką, svarbu vartoti ne tik kalcio, bet ir vitamino D papildų.

Kadangi šis vitaminas kaupiasi riebaluose, natūralu, kad liesi žmonės nuo osteoporozės kenčia kur kas dažniau nei apkūnesni. Laikui bėgant, atrandama vis daugiau vitamino D svarbos įrodymų. Tyrimais patvirtinta, kad kai jo trūksta, didėja ir rizika susirgti širdies bei kraujagyslių, taip pat onkologinėmis ligomis. Tarp jų — ir odos vėžio, tad, pasak gydytojos E. Marciuškienės, ne tik saulės koronarinė liga sveikata širdis perteklius, bet ir jų trūkumas gali tapti odos vėžio priežastimi.

Pastebėta, kad vitaminas D lėtina vėžinių ląstelių dauginimąsi.

gastrito hipertenzija

Kai jo trūksta, silpniau veikia chemoterapiniai vaistai. Lietuvoje saulė vitamino D sintezei tinkamu kampu šviečia tik nuo gegužės iki rugpjūčio pradžios ir tik per patį vidudienį. Įrodyta ir kokios ligos nuo hipertenzijos vitamino svarba mūsų imuninei sistemai.

Japonijoje atlikti tyrimai atskleidė, kad vitamino D nestokojantis organizmas atsparesnis gripui. Ištyrus gripu susirgusių moksleivių grupę, paaiškėjo, kad net 70 proc. Suomijos mokslininkai nustatė, kad reguliarus vitamino D vartojimas vaikystėje gerokai sumažina tikimybę sulaukus vyresnio amžiaus susirgti cukriniu diabetu. Jie 30 metų stebėjo 12 tūkstančių asmenų ir padarė išvadą, kad suaugęs žmogus, vaikystėje dėl vitamino D trūkumo persirgęs rachitu, tris kartus labiau rizikuoja susirgti cukriniu diabetu.

Diskutuojama, nors šiuo vitamino 400 TV širdies sveikata dar nėra svarių įrodymų, kad vitaminas D turi įtakos ir depresijai, lėtiniam nuovargiui atsirasti. Įtariama, kad mažas vitamino D kiekis gali būti netgi viena iš autizmo priežasčių. Gydytoja Eglė Marciuškienė neabejoja, kad ilgainiui bus įrodyta vis didesnė šio vitamino nauda, nes vitamino 400 TV širdies sveikata viskas susiję.

Vitamino D svarba – kokiu amžiaus periodu jį reikia vartoti? | ingridasimonyte.lt

Stoka skundžiasi beveik perpus mažiau. Tiesa, pasiekusiųjų normos ribą vis dar nedaug — šiuo metu tuo gali pasidžiaugti vos 17 proc. Pasaulio gyventojų sąmoningumas auga, vitamino D tyrimas tampa toks pat rutininis kaip gliukozės ar cholesterolio. Atsiranda vitamino D kultūra. Tarkim, Skandinavijoje šį tyrimą natūralu atlikti kasmet. Marciuškienė įsitikinusi, kad įtraukusi jį į privalomus kraujo tyrimus valstybė daugiau išloštų, nei praloštų, nes būtų užbėgta už akių daugybei lėtinių ligų, kurių gydymas kainuoja labai daug.

Iš naujo peržiūrimos ir šio vitamino normos. Vida Press Perdozuoti beveik neįmanoma Vitamino D perdozavimas ne mažiau pavojingas nei trūkumas. Per didelis jo kiekis gali sutrikdyti smegenų, kraujagyslių ir inkstų funkcijas, paskatinti aterosklerozę, sukelti silpnumą, vėmimą, viduriavimą. Teoriškai perdozuoti vitamino D labai lengva, nes jis nepasišalina su šlapimu ar prakaitu kaip, tarkim, vitaminas C, yra linkęs kauptis. Vis dėlto praktiškai perdozavimo atvejų nedaug.

  • Tai reiškia, jog vitaminas D ištirpsta riebaluose ir organizme gali būti saugomas ilgą laiką.
  • Penki lengvi būdai, kaip gauti svarbiojo vitamino D | ingridasimonyte.lt
  • Мне только что сказала об этом Сирэйнис.
  • Давным-давно у Земли был ее единственный спутник -- Луна.

Kadangi jų kūno masė labai maža, duoti šio vitamino privaloma visiems, o dozuojamas jis lašiukais, tad nesunku apsirikti ir įlašinti daugiau, nei rekomenduojama. Vis dėlto, net ir žinant, kad visi kūdikiai gauna šio vitamino, man teko matyti tik 2 klinikinio perdozavimo atvejus. Kartais toksiškumas konstatuojamas dėl netinkamo tyrimo. Tarkim, jei žmogus atėjo tirtis prieš porą valandų išgėręs terapinę vitamino D dozę, jo koncentracija kraujyje bus labai didelė.

Norint sužinoti tikrąją situaciją, tyrimą reikėtų daryti praėjus 2 savaitėms nuo paskutinės dozės. Svarbu ir tai, kaip atliekamas tyrimas, kokie reagentai naudojami. Kartą viena moteris atnešė ištirti kūdikį, kuriam buvo nustatytas vitamino D perteklius. Mūsų atlikti tyrimai rodė trūkumą.

Mama buvo sutrikusi, nežinojo, kaip elgtis. Tąsyk išsiuntėme tyrimus į Vokietiją, referentinę laboratoriją, ji patvirtino trūkumą.

Akivaizdžių šio vitamino trūkumo simptomų nepatiria ir suaugusieji. Silpnumas, odos problemos, slenkantys plaukai ar trupantys nagai gali signalizuoti tiek apie vitamino D, tiek apie kitų mikroelementų stygių.

Suaugusieji, kurie profilaktiškai vartoja vitaminą D neatlikę tyrimų, rizikuoja mažiau nei kūdikiai — jiems negresia pavojus perdozuoti, vitamino 400 TV širdies sveikata ir naudos gali gauti ne kažin kiek. Jei žmogui nustatyta vitamino D stoka arba kritinis deficitas, profilaktinė TV dozė situacijos nepagerins.

Tokiu atveju jos reikia net 10 kartų didesnės.

HEALTHILIFE, vitaminas D3, TV, tablečių | Gintarinė

Be to, svarbu ir tai, kaip organizmas vitaminą D pasisavina. Kai kurios inkstų, kepenų, virškinamojo trakto ligos šį procesą apsunkina, tad, pavartojus papildus 2—3 mėnesius, vertėtų tyrimą pakartoti. Palyginus rezultatus, nesunku apskaičiuoti, kiek pasipildo jūsų atsargos per mėnesį, tada žinosite, kaip ilgai ir kokią dozę reikėtų vartoti toliau, iki bus pasiekta optimali koncentracija kraujyje.

Jei reikalai klostosi gerai, užtenka tokį tyrimą atlikti kartą per metus. Jei organizmas dėl kokių nors priežasčių geriamo vitamino nepasisavina, teks leistis injekcijas. Beje, didelio skirtumo, kaip — lašiukais ar kapsulėmis — šį vitaminą vartoti, nėra. Taip pat nelabai svarbu ir forma — D2 ar D3. Netiesa ir tai, kad tam tikrais amžiaus tarpsniais šio vitamino reikia daugiau, o tam tikrais jis apskritai nebūtinas. Tiesa, vyresniems žmonėms net ir to gali neužtekti, nes su amžiumi odos gebėjimas sintetinti vitaminą D vis mažėja.

Ar mums tikrai trūksta vitamino D?

sveikatos kodas apie sirdies ligas