Bedruskė dieta gali sumažinti kraujospūdį

Mityba sergant hipertenzija ir padidėjusiu cholesterolio kiekiu

Sveika gyvensena Mitai apie hipertenziją: ką turime žinoti?

Padidėjęs kraujo riebumas – pavojingas

Deja, bet šių dienų realybė — toks ir net aukštesnis kraujo spaudimas nustatomas gana dideliam skaičiui žmonių. Beje, kone kiekvienas sergantysis turi savo nuomonę apie ligą, jos gydymą ir mielai dalijasi savo patyrimais.

Taip formuojasi mitai. Šiame straipsnyje aptarsime dažniausius su hipertenzija susijusius mitus. Mitas Nr. Esu per jaunas sirgti arterine hipertenzija. Deja, amžius neapsaugo nuo padidėjusio arterinio kraujospūdžio ligos.

Mitai apie hipertenziją: ką turime žinoti? Specialistų nuomonės | 4 Žingsniai

Tai lemia spartus gyvenimo tempas, poilsio stoka, netaisyklinga mityba, mažas fizinis aktyvumas, padidėjęs cholesterolio kiekis kraujyje, žalingi įpročiai, stresas ir t. Atsižvelgiant į naujausias arterinės hipertenzijos gydymo gaires, apie šią ligą reikia galvoti jau nuo vaikystės.

širdies sveikatai svarbu kiekvienas pratimas mineralinis vanduo nuo hipertenzijos

Yra nuomonių, kad vaikui nuo 3 metų amžiaus, kartą per metus reikėtų mityba sergant hipertenzija ir padidėjusiu cholesterolio kiekiu arterinį kraujo spaudimą. Taip vykdytume vaikų kraujo spaudimo stebėseną ir arterinės hipertenzijos profilaktiką. Kita vertus, amžius didina hipertenzijos riziką, žmogui senstant, palaipsniui pakinta kraujagyslės — jos tampa mažiau elastingos, standžios, ir tai neabejotinai turi įtakos arteriniam kraujo spaudimui.

Padidėjęs kraujospūdis visada apie save praneša galvos skausmu, svaigimu, mirgėjimu akyse ar kitais simptomais. Pasak medikų, taip būna ne visada.

Beveik pusei sergančiųjų arterine hipertenzija, padidėjęs kraujo spaudimas gali nesukelti jokių simptomų.

Būtent čia ir slypi šios ligos klasta: žmogus jau serga arterine hipertenzija, tačiau nieko blogo nebejaučia. Tai gali tęstis keletą ar keliolika metų, ligai palaipsniui progresuojant iki liūdnų išeičių, nes padidėjęs  kraujo spaudimas yra pagrindinė insulto, miokardo infarkto, širdies ar inkstų nepakankamumo priežastis.

Todėl visiems mums labai svarbu žinoti savo arterinį kraujo spaudimą, o jeigu yra diagnozuota arterinė hipertenzija, būtina jį nuolat stebėti ir laikytis gydytojų nemedikamentinio ir medikamentinio gydymo rekomendacijų, kas neabejotinai padėtų kontroliuoti savo ligą.

liaudies gynimo priemonės inkstų hipertenzijai gydyti kas pavojinga sergant hipertenzija

Pavojingas tik smarkiai padidėjęs kraujo spaudimas, nedaug padidėjusio gydyti nebūtina. Jeigu arterinė hipertenzija jau nustatyta, ją gydyti būtina. Kitas dalykas, kad nedaug padidėjęs kraujo spaudimas gali būti pradėtas gydyti vien nemedikamentinėmis priemonėmis, t. Jei šios priemonės nepadeda, bus paskirta vaistų.

3 stadijos hipertenzijos ligos istorija galite apsilankyti sporto salėje su hipertenzija

Visais atvejais hipertenzijos gydymas individualus ir priklauso nuo kitų širdies ir kraujagyslių rizikos veiksnių. Pavyzdžiui, jeigu žmogus serga cukriniu diabetu, medikamentinis gydymas bus paskirtas iš karto. Reikia žinoti, kad žala, kurią organizmui daro padidėjęs kraujo spaudimas, ima reikštis ne tik kai kraujospūdžio rodmenys yra dideli, bet ir kai jie yra padidėję nedaug.

Taigi ir nedidelė hipertenzija neigiamai veikia viso organizmo būklę. Sergant arterine hipertenzija pakanka tik vartoti vaistų.

išvada apie hipertenziją patinimas su hipertenzija

Hipertenzija gydoma vaistais, tačiau nereikia nuvertinti ir nemedikamentinių priemonių galimybių. Pavyzdžiui, kasdien sumažinus suvartojamos druskos kiekį 3 g, sistolinis viršutinis kraujo spaudimas vidutiniškai sumažėja apie 5 mmHg.

Gerai žinoma, kad spaudimą didina antsvoris: žmonėms, turintiems antsvorio, svorio padidėjimas iki 10 kg padidina kraujospūdį 2—3 mmHg. Tad mitybos koregavimas sergant hipertenzija yra svarbi gydymo sudedamoji dalis, nes cholesterolio mažinimas, svorio reguliavimas labai prisideda norint pasiekti tikslinį kraujo spaudimą.

DASH mitybos planas: Šešios-aštuonios porcijos grūdų per dieną viena porcija yra 30 gramų sausų grūdų arba pusė stiklinės virtų ryžių ; Šešios porcijos ar mažiau mėsos, paukštienos ar žuvies per dieną viena porcija lygi maždaug 30 gramų virtos mėsos arba tai yra vienas kiaušinis ; Keturios-penkios porcijos daržovių per dieną viena porcija atitinka stiklinę virtų daržovių ; Keturios-penkios porcijos vaisių per dieną viena porcija — vienas vidutinio dydžio vaisius arba ketvirtis stiklinės džiovintų vaisių ; Dvi-trys porcijos lieso pieno ar pieno be riebalų produktų per dieną viena porcija atitinka vieną stiklinę pieno ar jogurto ; Dvi-trys porcijos riebalų ir aliejaus viena porcija yra vienas valgomasis šaukštas majonezo ar vienas valgomasis šaukštelis augalinio aliejaus Keturios-penkios porcijos sėklų, riešutų, sausų pupelių ir žirnių per savaitę viena porcija atitinka trečdalį stiklinės riešutų. Vienas iš pagrindinių DASH mitybos plano tikslų — sumažinti suvartojamo natrio kiekį. Paskaičiuota, kad Jungtinėje Karalystėje suaugęs žmogus per dieną suvartoja vidutiniškai apie 8,1 gramo druskos tai yra 3,2 gramo natrio. Siekiant sumažinti aukšto kraujospūdžio riziką, rekomenduojama suaugusiems žmonėms suvartoti ne daugiau kaip 6 gramus druskos tai yra 2,4 gramo natrio per dieną.

Todėl metimas rūkyti, alkoholio atsisakymas taip pat svarbūs veiksniai koreguojant kraujospūdį. Kraujospūdį gerina ir fizinis mityba sergant hipertenzija ir padidėjusiu cholesterolio kiekiu.

Tačiau fizinius pratimus reikėtų atlikti palengva, neskubant, kad kraujospūdis staiga neužkiltų. Reikėtų klausyti savo kūno. Cholesterolis — pagrindinis aukšto kraujo spaudimo veiksnys ir didžiausias žmogaus priešas, kurio organizme turėtų būti kuo mažiau.

Padidėjęs cholesterolio kiekis yra vienas iš hipertenzijos rizikos veiksnių. Šią ligą skatina rūkymas, alkoholis, antsvoris, nutukimas, per didelis druskos kiekis, netaisyklinga mityba. Taip pat reikšmės turi spartus gyvenimo tempas, viršvalandžiai, stresas.

II stadijos hipertenzija antispazminis miotropinis poveikis, vartojamas hipertenzijai gydyti

Kuo daugiau rizikos veiksnių žmogus suskaičiuoja, tuo didesnė rizika, kad jo kraujo spaudimas bus aukštas. Visų išvardytų lipidų saikingai turi būti sveiko žmogaus kraujyje ir ląstelėse. Visai be cholesterolio neišgyventume, nes jis atlieka daug svarbių funkcijų. Pavyzdžiui, cholesterolis reikalingas smegenims, tai yra antioksidantas, taip pat jis būtinas mūsų organizmui, kad normaliai funkcionuotų ląstelės, kad vyktų virškinimas, hormonų gamyba, kiti svarbūs procesai.

Nes kai lipidų yra per daug arba sutrinka jų santykis, progresuoja aterosklerozė — arterijų susiaurėjimas, o tai skatina širdies ir kraujagyslių ligų riziką. Be to, pavojingas ne tik cholesterolio padidėjimas, bet ir per didelis jo sumažėjimas. Nors hipertenzija nėra išgydoma liga, tačiau aukštą kraujospūdį galima valdyti, ir tuomet žmogus galės gyventi įprastą gyvenimą, užsiimti mėgstama veikla ir pakankamai gerai jaustis. Tiesa, būtina ne tik tinkamai vartoti vaistų, bet ir koreguoti rizikos veiksnius, tuomet hipertenzijos priepuolių ir ligos keliamų komplikacijų pavyks išvengti.

Beje, daugelis mano, kad jei kraujospūdis aukštas, žmogui neleistinas fizinis aktyvumas.

Mitai apie širdies ligas: ką daryti, norint sumažinti riziką?

Tai netiesa. Aukštas kraujo spaudimas — nėra tabu fiziniai veiklai, tačiau ji turėtų būti saikinga, pvz. Užsiimti ekstremaliomis sporto šakomis ar pramogomis sergantiesiems arterine hipertenzija gydytojai nerekomenduoja.

O žinoti ir pradėti gydyti aukštą kraujospūdį kaip tik reikia kuo anksčiau, nes tik tada žmogus galės išvengti ligos komplikacijų ir tokių grėsmingų būklių, kaip infarktas ar insultas. Šiuo atveju, kaip ir sergant bet kokia kita liga, stručio politika netinka. Nuo ligos nepabėgti ir nepasislėpsi.

Priešingai, reikia kuo daugiau apie ją žinoti, ir tai padės ją tinkamai valdyti. Nieko negaliu pakeisti, jei lemta — vis tiek susirgsiu hipertenzija.

Genai turi įtakos hipertenzijai vystytis. Tačiau jeigu jūsų giminėje ir buvo sergančiųjų hipertenzija, jūs paveldite tik polinkį sirgti šia liga, o ne pačią ligą. Širdies ligų riziką galima 80 proc. Sveika gyvensena — tai tinkamas fizinis aktyvumas, sveika mityba ir rizikos veiksnių šalinimas.